Skip to main content

Cykl: dobre praktyki – Art.1 Przewartościowanie aspektów czystości i higieny, aby osiągnąć cel – ochronę zdrowia pacjenta.

Przewartościowanie aspektów czystości i higieny, aby osiągnąć cel – ochronę zdrowia pacjenta.

Kaliska Agencja Medyczna „Medix” świadczy usługi medyczne dla klientów indywidualnych i korporacyjnych od 1992 roku. Wielospecjalistyczny charakter placówki gwarantuje duże zainteresowanie jej usługami, co sprawia, że Medix to również bardzo atrakcyjne miejsce dla lekarzy, którzy planują otworzyć prywatny gabinet. Działalność spółki obejmuje wynajem powierzchni gabinetowych (blisko 4000 m²) i świadczenie usług medycznych w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz komercyjne usługi medyczne w ramach prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych.

Rekeep Polska działa w sektorze Health Care dostarczając nowoczesne rozwiązania w zakresie zintegrowanych usług sanitarno- higienicznych. Jesteśmy liderem rynku z 20 letnią tradycją, zatrudniającym 10 tysięcy pracowników w całej Polsce. Rekeep Polska (wcześniej Grupa Kapitałowa Naprzód) jest częścią międzynarodowej Grupy Rekeep SpA, firmy z 80 letnią tradycją na rynku włoskim. Sukces współpracy z naszymi klientami osiągamy dzięki ciągłemu rozwojowi, poszukiwaniu najlepszych rozwiązań i innowacyjnym technologiom.

Jak wygląda współpraca obu firm? Czy wspólnie można wypracować indywidualne rozwiązania, które będą miały wpływ na jakość świadczonych usług?

Zaczęliśmy z wysokiego “c”…nie dla poklasku…tak pracujemy

Kiedy w sierpniu 2021 r. wdrażaliśmy usługę utrzymania czystości Kliniki Medix doskonale zdawaliśmy sobie sprawę jak wysokim priorytetem dla naszego Klienta była implementacja najwyższych standardów higieny i bezpieczeństwa.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, wykorzystując nowoczesne technologie, wdrażanie usługi rozpoczęliśmy od procesów kompleksowego czyszczenia i konserwacji powierzchni pomieszczeń budynków Kliniki.

Zrobiliśmy to! Szybki postęp dał nam jeszcze większą motywację do realizacji zaplanowanych procesów

Ale to nie o sukces nam chodziło. Chodziło o osiągnięcie etapu, który był drogą do osiągnięcia naszego celu.

Dzięki zastosowaniu spersonalizowanego doboru niezawodnych rozwiązań, nowoczesnych technik sprzątania maszynowego i ręcznego oraz staranności naszego personelu osiągnęliśmy pierwszy sukces – doskonały efekt wizualny, który podkreślał niepowtarzalny klimat wnętrz Kliniki, eksponując prestiż obiektu.

Wszystko się zmienia

Ogłoszona przez WHO pandemia koronawirusa zweryfikowała i przedefiniowała dotychczasowe postrzeganie zasad bezpieczeństwa epidemicznego.

– Już na wczesnym etapie budowania strategii kooperacji z Medix wiedziałam jaką jakość chcę osiągnąć – mówi Małgorzata Łukomska, Kierownik Regionalny Dywizji Operacyjnej Rekeep Polska i Trener Akredytowany Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.  

Sprzątanie i dezynfekcja nie służą jedynie  utrzymaniu czystości, ale przede wszystkim skutecznie zapobiegają infekcjom.  Perfekcyjna czystość jest elementem podnoszącym prestiż obiektu, wpływa na jakość usług świadczonych przez lekarzy i profesjonalistów medycznych oraz na dobre samopoczucie pacjenta. Dlatego podjęliśmy decyzję o implementacji rozwiązań, które zagwarantują najwyższy poziom higieny – podkreśla Małgorzata Łukomska.

Jakość to nasze DNA

Stanisław Lem : „To się sprawdza dopiero w jedzeniu…na przykład jeżeli mamy młynek do orzechów, to oczywiście można wrzucić do niego orzechy i to będzie bardzo dobry tort orzechowy, ale jeżeli się wrzuci kawałki gliny, to sam proces mielenia będzie tak samo zupełnie poważnie przebiegał tylko jeść nie będzie można”.

Kochamy, to co robimy i „mielenie gliny” nie leżało w spektrum naszego zainteresowania. Dlatego następnym komponentem rozwoju usługi było wdrożenie kompleksowej infrastruktury oraz ekosystemu środków kluczowych do zachowania najwyższego reżimu sanitarnego.

Świadomość ekologiczna, zrównoważony rozwój, przełamywanie schematów- nowy standard higieny

We współpracy z marką Tork, która oceniana jest, jako światowy lider w podejściu do zrównoważonego rozwoju oraz ekologicznej produkcji rozwiązań higienicznych opracowaliśmy dla Medix indywidualną rekomendację unifikacji powyższych systemów.

Ze względu na fakt, że czyste i higieniczne środowisko odgrywa zasadniczą rolę w zapewnieniu wysokiej jakości opieki zdrowotnej,  wspólnie z kierownictwem administracji Kliniki podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu produktów Tork dedykowanych do systemu ochrony zdrowia.  Posiadają one Certyfikat Ecolabel, będący kluczowym wskaźnikiem przestrzegania surowych norm środowiskowych w krajach EU.

Wdrożenie systemów centralnego dozowania do ekologicznych ręczników papierowych Tork Reflex™ i Tork Matic® zmarginalizowało ryzyko krzyżowego przenoszenia patogenów (dzięki dozowaniu po jednym listku, użytkownik dotyka tylko swojego ręcznika) i znacząco ograniczyło zużycie i ilość generowanych odpadów (ręczniki  wykonane z celulozy charakteryzujące się wysoką absorbcją wody) w porównaniu do dotychczas stosowanych tradycyjnych systemów centralnego dozowania.

Zdaniem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO)  kluczowym elementem marginalizującym  ryzyko przeniesienia do organizmu chorobotwórczych mikroorganizmów (w tym wirusów) jest mycie rąk wodą z mydłem.

Zapewniając spełnienie standardów dotyczących higieny rąk i zapobieganiu rozprzestrzeniania się chorób, wyposażyliśmy obiekty Kliniki w dozowniki do mydła z linii Tork Elevation oraz wysokiej jakości mydło w pianie Tork z Certyfikatem Ecolabel, które jest neutralne dla skóry dłoni (pH 5), co potwierdzają wykonane przez producenta testy dermatologiczne. Dodatkową korzyścią dla użytkowników systemów higienicznych Kliniki jest ich łatwość w użyciu dla osób cierpiących na schorzenia reumatologiczne, co zostało potwierdzone certyfikatem uznanego Szwedzkiego Towarzystwa Reumatologicznego.

Trudne – to nie znaczy niemożliwe

Wybuch pandemii Covid-19 w drastyczny sposób przypomniał, jak ważne jest ludzkie zdrowie. Drobnoustroje patogenne są coraz bardziej odporne, dlatego ich usuwanie stanowi trudne wyzwanie. Aby osiągać satysfakcjonujące rezultaty procesów niszczenia biologicznych czynników chorobotwórczych zdecydowaliśmy się w tym zakresie na wybór firmy Ecolab, która jest liderem w branży produktów do dezynfekcji powierzchni.

Mając świadomość, że właściwa dezynfekcja powierzchni to bardzo ważny krok do wyeliminowania łańcucha transmisji zakażeń i w trosce o ochronę bezpieczeństwa otoczenia pacjentów oraz personelu przed rozwojem mikroorganizmów wywołujących zakażenia, przyjęliśmy bezkompromisowe kryteria.

Spektrum działania zastosowanych w Klinice środków do dezynfekcji powierzchni  i ich skuteczność bójcza (obejmująca bakterie, grzyby, wirusy, spory) potwierdzona badaniami zgodnymi z metodyką wskazaną normami europejskimi zapewnia utrzymanie procesów dekontaminacji na najwyższym poziomie higieny i bezpieczeństwa.

Digitalizacja procesów utrzymania czystości- krajobraz nowych wyzwań

Sprzątanie na podstawie danych pozyskiwanych w czasie rzeczywistym. Manager obiektu, który może z dowolnego miejsca zarządzać, reagować, optymalizować zasoby, a także analizować statystyki oraz przesyłać dodatkowe zadania dla personelu. Praca personelu sprzątającego z wykorzystaniem cyfrowych planów higieny, które zapewniają jasne instrukcje z zawsze aktualnymi informacjami dla osób sprzątających. To plan na przyszłość i wsparcie które zapewni naszemu zespołowi nowe narzędzia i jeszcze bardziej inteligentne metody pracy.

Zrozumienie potrzeb i spersonalizowane podejście jest fundamentem

Dziękujemy Zarządowi Medix za zaufanie i dialog oparty na zrozumieniu. Osiągnięcie wspólnego celu było dla nas przełomowym momentem.

Cieszymy się, że wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom Medix, a nasze cele na każdym etapie współpracy są zbieżne i przyczyniają się do podnoszenia poziomu higieny, która jest jednym z najważniejszych priorytetów w obiektach służby zdrowia. Innowacyjność, determinacja w  doskonaleniu modelu dostarczanych usług i odpowiedzialność, to część tożsamości naszej organizacji, które w dobie trwającego kryzysu pandemicznego stanowią bezkompromisowe wartości w walce o powrót do normalności– mówi Mariusz Szostak, Manager Sprzedaży w Rekeep Polska.

Katalog wzajemnych korelacji: świadczenie usług na najwyższym poziomie, bezpieczeństwo, wygoda dla personelu medycznego, komfort pacjentów oraz przyjazne i ergonomiczne środowisko pracy dla personelu sprzątającego, to najważniejsze priorytety naszej firmy.

Zobacz pozostałe wpisy

19-10-2022

Lodołamacze – Naprzód Hospital Sp z o.o. laureatem w kategorii Zakład Pracy Chronionej.

Naprzód Hospital Sp.z.o.o spółka należąca do Grupy kapitałowej Rekeep Polska S.A została laureatem tegorocznej edycji Konkursu Lodołamacze 2022. Tym samym otrzymała tytuł Lodołamacza w kategorii Zakład Pracy Chronionej i jest nr 1 w Polsce. Konkurowaliśmy z wieloma firmami, które podobnie jak my wspierają aktywizację zawodową osób z niepełnosprawnością tworząc dla nich stanowiska pracy. Dzięki naszej […]

Czytaj więcej

16-09-2022

Naprzód Hospital laureatem Lodołamaczy 2022

12 września w Katowicach, odbyła się regionalna Gala wręczenia statuetek #Lodołamaczy2022. Minione 20 lat naszej działalności, to czas kiedy konsekwentnie rok po roku budowaliśmy pozycję lidera na rynku, otwarcie komunikowaliśmy gotowość do zatrudniania osób z niepełnosprawnością oraz utworzyliśmy dla nich wiele stanowisk pracy. Obecnie jest ich ponad 3500 w całej Grupie kapitałowej. Nasze starania zostały zauważone […]

Czytaj więcej

03-08-2022

Sale zabaw nadal otwarte

Nasze sale zabaw dla dzieci z Ukrainy są nadal czynne. Obecnie w Łodzi mamy pod opieką Fundacji Aktywizacja bez Granic 25 dzieci, a w Krakowie 30 dzieci. To już 159 dzień wojny w Ukrainie. Pomoc osobom, które do nas przyjechały ciągle jest potrzebna. Cieszymy się, że dzieci, które spędzają czas w naszych salach mogą być […]

Czytaj więcej

26-07-2022

Elektroflota Rekeep Polska rośnie w siłę :-)

W tym tygodniu odbieramy 8 kolejnych, 100% elektrycznych VW eCrafterów używanych przez dywizję Catering do dystrybucji posiłków. Tym samym flota aut elektrycznych Rekeep Polska liczy już 12 pojazdów 😎 I kolejne są już w drodze do nas…  

Czytaj więcej

14-07-2022

10 lecie współpracy we Wrocławiu Szpital im. Gromkowskiego

1 czerwca we Wrocławiu w Szpitalu im. Gromkowskiego obchodziliśmy 10-lecie współpracy z Klientem. Na jubileuszu byli obecni przedstawiciele Szpitala: Dyrekcja, Kierownictwo Działu Technicznego, Naczelna Pielęgniarka, Epidemiolodzy, którzy z chęcią pojawili się na uroczystości. Podczas wydarzenia Klient docenił całe minione 10 lat współpracy, choć szczególnie wyraźnie podkreślił ostatnie 2 lata, w których nasza firma mimo trudnego […]

Czytaj więcej